Veel gestelde vragen

Leveringstijden

Bij uw bestelling kunt u een voorkeur aangeven voor de datum, ochtend of de middag, wij doen altijd ons uiterste best om de container op uw voorkeurstijd te leveren. Onder de ochtend verstaan wij de periode van 7.00 tot 13.00 uur. De middag loopt van 13.00 tot 19.00 uur.

Levering op zaterdag is alleen mogelijk na telefonisch contact met een van onze medewerkers. Indien levering in het weekend niet mogelijk is zullen wij altijd een alternatief levermoment voorstellen.

Waar leveren jullie?

Wij leveren containers in Rotterdam en omstreken. Bij ons is het zo, hoe dichter bij Nieuwerkerk a/d IJssel hoe minder u betaalt aan leveringskosten, wij besparen brandstof en u bespaart geld, wel zo eerlijk.

  • Waddinxveen
  • Barendrecht
  • Capelle a/d Ijssel
  • Capelle West
  • Capelle a/d Ijssel Capelse muur
  • Capelle a/d Ijssel Fascinatio
  • Capelle a/d Ijssel Hoofdweg gebied
  • Capelle a/d Ijssel Middelwatering
  • Capelle a/d Ijssel Oostgaarde
  • Capelle a/d Ijssel Schenkel
  • Capelle a/d Ijssel Schollevaar
  • Gouda Buiten
  • Gouda Centrum
  • Gouda Goverwelle
  • Gouda Reeuwijk zijde
  • Gouda Snelweg zijde
  • Gouderak
  • Moerkapelle
  • Moordrecht
  • Nieuwerkerk a/d IJssel Dorrestein
  • Nieuwerkerk a/d IJssel Hitland, kortenoord
  • Nieuwerkerk a/d IJssel Polder
  • Nieuwerkerk a/d IJssel Zuidplas
  • Ridderkerk
  • Rotterdam Airport
  • Rotterdam Alexander
  • Rotterdam Blijdorp
  • Rotterdam Centrum
  • Rotterdam Crooswijk
  • Rotterdam Hillegersberg
  • Rotterdam Ijsselmonde
  • Rotterdam Kralingen
  • Rotterdam Kralingseveer
  • Rotterdam Nesselande
  • Rotterdam Noord
  • Rotterdam Ommoord
  • Rotterdam Oud Kralingen
  • Rotterdam Schiebroek
  • Rotterdam Terbregge
  • Zevenhuizen

Postcodes: 2741, 2742, 2743, 2751, 2752, 2761, 2801, 2802, 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2808, 2809, 2831, 2840, 2841, 2901, 2902, 2903, 2904, 2905, 2906, 2907, 2908, 2909, 2911, 2912, 2913, 2914, 2981, 2982, 2983, 2984, 2985, 2986, 2987, 2988, 2991, 2992, 2993, 2994, 3011, 3012, 3013, 3031, 3032, 3033, 3034, 3035, 3036, 3037, 3038, 3039, 3045, 3051, 3052, 3053, 3054, 3055, 3056, 3059, 3061, 3062, 3063, 3064, 3065, 3066, 3067, 3068, 3069, 3077, 3078, 3079.

Buiten de regio Rotterdam bedragen de bezorgkosten € 100,-. Op zaterdag wordt er geleverd tegen een meerprijs van € 25,-.

Wijzigen of annuleren

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping: Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
U bent alleen gehouden de eventuele evenredige huurkosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.

Heb ik een vergunning nodig?

Dit verschilt per gemeente. Meer informatie hierover kunt u bij de desbetreffende gemeente opvragen. U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor een eventuele vergunning.

Wat voor maat container heb ik nodig?

Dit is afhankelijk van de hoeveelheid afval dat u heeft. Een m3 (kubieke meter) is 1 meter lang x 1 meter breed x 1 meter hoog.

Klachten of suggesties

Indien u klachten of suggesties over onze diensten of procedures, kunt u dat via ons contact formulier aangeven, u ontvangt tevens een kopie van het bericht op het opgegeven e-mail adres.  Wij geven altijd binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie via de mail.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu/consumers/odr/)

Hoeveel ruimte heb ik nodig?

Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 2,5 parkeerplek vrijhouden. Er is ongeveer 1,5 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container. Daarnaast moet de aanrijdroute naar deze plaatsingslocatie bereikbaar zijn voor onze vrachtwagen. Is er onvoldoende plek om de container te plaatsen, dan wordt er een mis rit berekend. Hiervoor wordt € 125,- in rekening gebracht. De chauffeur bepaalt ter plekke of de container te plaatsen is en hoe deze wordt geplaatst. Dit zodat het later ook nog mogelijk is om de container op te halen.

Hoe lang mag ik de container laten staan?

De prijs die u betaalt is inclusief 8 weken huur. U kunt de container natuurlijk altijd eerder laten ophalen.

Hoe hoog mag ik de container laden?

U mag de containers maximaal 20 cm boven de rand laden. Dit in verband met de verkeersveiligheid bij het vervoeren van de volle container over de weg. Te hoog geladen containers worden niet meegenomen en tevens zal er een mis rit in rekening gebracht worden a € 125,-.

Mag de container verplaatst worden?

Nee, de container moet blijven staan zoals de chauffeur hem heeft neergezet. Als de container toch verplaatst is, waardoor de chauffeur hem niet kan meenemen, wordt er een mis rit berekend van € 125,-.

Wie is er verantwoordelijk bij schade of diefstal?

U als huurder van de container bent te allen tijde verantwoordelijk in geval van brandschade, lakschade, diefstal en overige calamiteiten.

Waar komen de reviews vandaan?

Onze reviews worden verzorgd door de Feedback company. Na de levering en betaling van een container wordt er vanuit de Feedback company een mail naar de klant gestuurd met de vraag om ons te beoordelen. Elke beoordeling is terug te vinden op de voordelige-container.nl pagina van de Feedback company. Alle reviews zijn eerlijke echte reviews van klanten die bij ons een container hebben afgenomen.